Tarikh : 17 Januari 2011
Hari : isnin
Pagi itu, saya telah menelefon seorang staf PTPM berkaitan peralatan teknikal untuk program sosiolinguistik yang akan diadakan di Dewan Sri Tanjung, UPSI pada 21 Januari 2011. Saya telah memohon peralatan seperti mikrofon, LCD dan lain- lain. Walaubagaimanapun, layanan yang diberikan oleh staff itu sangat mengecewakan. Beliau seolah-olah bersikap sambil lewa. Saya bertanya tentang peralatan yang inigin digunakan untuk seminar itu sama ada sudah disediakan atau belum, tetapi reaksi yang diberikan agak mendukacitakan. Perbualan antara kami :
Saya : En, saya nak tanya tentang peralatan yang inigin dipinjam untuk program pada hari jumaat ni, dah disediakan atau belum?
Staf : engkau tak payah risau la, kau boleh tidur nyenyak malam ni
Saya agak tersentap mendengar jawapan balas daripada staf tersebut kerana bagi saya jawapan yang diberikannya agak kasar.
JM : Bagi saya, perkara ini tidak sepatutnya terjadi kerana sebagai seorang kakitangan PTPM, beliau sepatutnya bersikap profesional dalam bidang tugasnya. Apabila seorang bertanya dengan sopan, kita juga perlu menjawab dengan sopan kerana bangsa melayu sentiasa mengajar kita bersopan dalam berbahasa. Secara tidak langsung, perkara yang terjadi ini telah menjejaskan imej PTPM dalam di mata mahasiswa UPSI.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan